Za štyri roky silným partnerom siete INSIA

21.7.2014 Rozhovory

Majiteľ jednej z najrýchlejšie rastúcich spoločností siete INSIA, Ladislav Sýkora, hodnotí uplynulé 4 roky.

 

Do siete INSIA ste vstúpili pred 4 rokmi. Pamätáte si, čo Vás vtedy viedlo k tomuto rozhodnutiu?

V odbore som už 10 rokov. Pred vstupom do INSIA som spolupracoval 6 rokov so spoločnosťou, ktorá mala v portfóliu len obmedzený počet finančných inštitúcií a produktov. Rozhodol som sa urobiť si prehľad o trhu sprostredkovateľských spoločností pracujúcich s finančnými inštitúciami. Prioritou pre mňa bolo množstvo zmluvných inštitúcií, ďalej vnútorný systém, podpora, služby, servis a samozrejme tiež provízne ohodnotenie. Do prvého kontaktu s INSIA som sa dostal už na začiatku roku 2009, ale ten pravý čas nastal až v polovici roku 2010. Prechod som musel dôkladne naplánovať, zmena sa týkala aj mojich kolegov.

Teraz ste jedným z najväčších partnerov INSIA. Ako by ste zhodnotili čas strávený v INSIA? Dala Vám INSIA podmienky pre Váš obchodný rast?

Čas strávený v INSIA, rovnako ako v predchádzajúcej spoločnosti, som bral a beriem ako školu, kde človek musí neustále študovať. Ak sa finančný poradca nebude vzdelávať, tak to na ňom bude vidno, nielen u klientov, ale aj u kolegov poradcov. V týchto prípadoch to môže viesť k nespokojnosti, hádkam a rozchodu, rovnako ako v manželstve, keď sa tzv. "nič" nedeje. Po vstupe do INSIA to bolo o to ťažšie, že má snáď najviac spolupracujúcich finančných inštitúcií a s tým súvisiacich produktov v portfóliu. Preto sme sa spoločne s prvými prichádzajúcimi kolegami do siete INSIA hlavne školili na nové produkty, získavali certifikáty pre bankovú spoluprácu a zasvecovali sa do investícií. Až potom mohol nastať obchodný rast.

Čo Vám k dosiahnutiu tak obdivuhodného úspechu pomohlo najviac?

Najdôležitejšia v každom podnikaní je vytrvalosť, bedlivosť, spoľahlivosť a štúdium. Toto pravidlo platí obzvlášť vo finančníctve, pretože neustále pracujete s ľuďmi. "Zlá reklama" je koniec podnikania. "Dobrá reklama" vedie k samovoľnému odporúčaniu. Ďalej podmienky vhodné pre rozvoj podnikania, ktoré INSIA poskytuje. Či už sú to možnosti spolupráce so zazmluvnenými finančnými inštitúciami, vnútorná podpora firmy a výborný systém YETI, ktorý neustále prechádza vývojom a zdokonaľovaním.

Najviac nám ale k úspechu dopomohla možnosť pripojenia nových skupín poradcov. Spoločnými silami sme schopní dosiahnuť lepšie výsledky. Za tento spoločný úspech som všetkým kolegom vďačný, pretože vo veľkosti je sila, čo je vidieť aj u spolupracujúcich finančných inštitúcií, ktoré nás tiež takto vidia a vďaka tomu je spolupráca s nimi priateľskejšia. Teraz som v úzkom spojení s ďalšou skupinou poradcov, ktorí majú záujem sa k nám pridať. Spoločnými silami ťaháme a budeme ťahať za jeden povraz.

Čo bolo vo Vašom pôsobení v INSIA najťažšie?

Najťažší bol prvý rok. Predovšetkým v zaistení vnútorného nastavenia systému práce, zoznámenie sa s YETI, zadávanie zmlúv pri veľkej škále produktov, počiatočné intenzívne školenia a štúdium jednotlivých produktov poisťovní a bánk.

Čo by ste poradili ostatným kolegom v INSIA, a tým ktorí o partnerstvo v INSIA uvažujú? Ako dosiahnuť také vynikajúce výsledky?

Myslím, že niektoré veci som už popísal vyššie. Dávať rady je výborná vec, ale záleží len na tom, koľko si z nich kto vezme k srdcu. Za dobu 10 rokov pôsobenia vo finančníctve som mal veľa poradcov a mnohých som školil. Na systém práce od telefónneho rozhovoru, jednania u klienta, spracovania finančného plánu a zaistenia, cez systém odporúčaní, až po kancelársku administratívu. Ale len hŕstka z nich to potom naozaj zodpovedne robila a robí. Týmto sa nechcem nikoho dotknúť, každý túto prácu robí podľa svojich najlepších možností. Aj ja sám si musím priznať, že nie som vo všetkom 100%, ale snažím sa na sebe pracovať a neustále zdokonaľovať svoje schopnosti a znalosti. A je to o to jednoduchšie, keď sa Vám z práce stane koníček. Čo sa mne osobne našťastie stalo.

Aké máte plány do budúcna?

Mať silnú skupinu poradcov. Osvedčilo sa nám, že jedine tak máme konkurenčné výhody, know-how a dobré podmienky u finančných inštitúcií, ktoré nám prinášajú zľavy a výhody pre našich klientov. Cieľom je mať spokojných nielen klientov, ale hlavne poradcov so silným tímovým duchom, pretože v skupine sa žije lepšie než samotárom.

Týmto by som chcel všetkým svojim kolegom, vedúcim aj poradcom a asistentkám riešiacim administratívu poďakovať za naše spoločné doterajšie úspechy a popriať im veľa zdaru v rodinnom aj pracovnom živote.

Na záver by som rád pridal ešte jednu myšlienku, ktorá mi pri premýšľaní o mojej spolupráci s INSIA napadla: "V každej spoločnosti môže byť poradca úspešný. V INSIA je to o niečo jednoduchšie."

Ďakujem pánovi Sýkorovi za rozhovor a želám mu mnoho ďalších úspešných rokov v INSIA!

Jitka Ferešová
Marketingová riaditeľka
INSIA a. s.

Zdroj: Insia

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články