Poisťovníctvo v roku 2015: Tomáš Mezírka, poisťovňa Atradius


			Poisťovníctvo v roku 2015: Tomáš Mezírka, poisťovňa Atradius
30.1.2015 Rozhovory

„Vlaňajšok sa zapíše do histórie slovenského hospodárstva ako rok, kedy sa vďaka niektorým veľkým reštrukturalizáciám konečne dostala do povedomia ľudí  informácia o tom, že treba zabrániť legálnemu okrádaniu veriteľov,“ tvrdí v rozhovore Tomáš Mezírka, riaditeľ poisťovne Atradius. Ich poisťovňa sa za uplynulé mesiace môže pochváliť stabilným rastom, ale i rozširujúcim sa porftóliom klientov.

 

 

 

Ako hodnotíte rok 2014 v poisťovníctvo na Slovensku či v zahraničí z hľadiska vášho biznisu?

Z pohľadu poistenia pohľadávok bol rok 2014 trochu turbulentný. Ani nie tak možno z pohľadu na vývoj ekonomiky, ktorý bol relatívne stabilný, ale skôr z pohľadu personálnych zemetrasení v poisťovniach. Zároveň sa tento rok, dúfajme, zapíše do histórie slovenského hospodárstva ako rok, kedy sa vďaka niekoľkým veľkým reštrukturalizáciám konečne do povedomia ľudí dostala informácia o zlom nastavení zákonných parametrov práve v tejto oblasti.

A snáď už aj našim zákonodarcom dávno blikajúca výstražná kontrolka napovie, že by bolo vhodné tento zákon upraviť tak, aby nedochádzalo k legálnemu okrádanie veriteľov. Ak si vezmeme len tie najznámejšie reštrukturalizácie, potom tu vidíme sumy vo niekoľko miliónov eur (a to sa bavíme len o správcom uznaných pohľadávkach), ktoré budú dodávateľom chýbať. 

Takže - tí potom buď môžu už len urobiť to isté a prejsť reštrukturalizáciou alebo zbankrotovať ... alebo - a poznám aj takéto prípady - pokúsiť sa vyjsť z toho s čistým štítom a dlhy svojim dodávateľom postupne vyplatiť pri zachovaní pracovných miest. Aj keď za odvedenú prácu títo poctiví podnikatelia nedostali zaplatené.

Čo najdôležitejšie sa vani udialo konkrétne vo vašej poisťovni? 

Poisťovňa Atradius opäť v minulom roku zaznamenala už niekoľký rok v rade stabilný rast, čo ja osobne považujem za veľký úspech daný skúsenosťami stabilného zamestnaneckého kádra. Ako najväčší úspech minulého roka hodnotím v Atradiuse jednak udržanie silného a stabilného portfólia klientov, ktorý nám potvrdzuje, že sa nám aj naďalej darí poskytovať „best in class“ služby u existujúcich zmlúv. 

Musím pochváliť aj naše obchodné oddelenie, ktorému sa podarilo dosiahnuť veľmi dobré obchodné výsledky a získať veľmi zaujímavých nových klientov.

Na jeseň minulého roka sme taktiež v rámci rebrandingu uviedli naše nové logo. Jeho jednoduché dynamické línie svietiace na budove, v ktorej sídlime, už určite padlo do oka mnohým, ktorí sa pohybovali okolo Rajskej ulice v Bratislave.

Náš najväčší úspech minulého roka? Udržali sme si silné a stabilné portfólium klientov a dosiahli sme veľmi dobré obchodné výsledky.

Čo očakávame ako poisťovňa od roku 2015?

Od roku 2015 si sľubujeme ďalšiu konsolidáciu trhu a rovnako ako v roku 2014 postupné zotavovanie ekonomiky z predchádzajúcich horších období. To by malo podporiť ďalšie posilňovanie pozície Atradius na slovenskom trhu.

Aj naďalej sa chceme sústrediť predovšetkým na poskytovanie bezkonkurenčného servisu našim klientom a podporu ich ďalšieho rastu - pretože profitabilný rast našich klientov je našou najväčšou odmenou ako morálne, tak aj vzhľadom k poistnému.

Predovšetkým by sme potom radi videli v tomto roku intenzívnejší tlak na zmenu už vyššie uvedeného zákona, najmä v oblasti reštrukturalizácie, alebo aspoň dôkladné uplatnenie zákona v oblasti povinnosti štatutárnych orgánov podať návrh na vlastnú insolvenciu v okamihu predlženia spoločnosti (bohužiaľ štandardom je dotiahnuť dlhy do extrému a potom veriteľom oznámiť, že môžu byť radi, ak dostanú aspoň niečo ...).

Verím, že pár prípadov, kedy bude tento zákon plne využitý a pár zodpovedných zmení pohodlné kreslá v kanceláriách za „prične“ vo väzenskej cele, pomôže ostatným pochopiť, že sú veci, ktoré sa jednoducho nerobia.


Ako bude v tomto roku prebiehať vaša spolupráca s maklérom - čo pre nich chystáte?

Sprostredkovatelia poistenia pre nás vždy boli, sú a budú jedni z najdôležitejších partnerov - v minulom roku sme mali sériu seminárov spoločne so sprostredkovateľmi, rovnako tak sme usporiadali viacero školení ako pre väčšie či menšie skupiny sprostredkovateľov po celom Slovensku tak, aby sme im pomohli čo najlepšie sa zorientovať v tomto, pre veľa z nich stále relatívne novom, produkte.

Poskytovanie takýchto školení, rovnako tak ako podporných materiálov a prípadná pomoc s vyhodnocovaním špeciálnych požiadaviek ich klientov je pre nás nielen výbornú školou, ale radi s nimi stretávame na tvorivom riešení rôznych špecifických problémov.

 

oPoisteni.sk

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

HhI9WlxZlW

Lillah,  20. 8. 2016

Articles like these put the consumer in the driver seat-very imnaotrpt. http://anzovh.com [url=http://ndlqmnaajyx.com]ndlqmnaajyx[/url] [link=http://mreivr.com]mreivr[/link]

79DsfRw2P

Voncile,  17. 8. 2016

Reading this makes my denicioss easier than taking candy from a baby.

RSS

Súvisiace články