Kolaps poisťovne Alpha: Tisíce vodičov bez poistenia


			Kolaps poisťovne Alpha: Tisíce vodičov bez poistenia

Tisíce londýnskych vodičov taxíkov dostali textovú správu s oznámením, že ich poistenie zaniklo.

Dánsky poisťovateľ Alpha, ktorý ich poistil prostredníctvom príslušných poisťovacích maklérov, totiž v utorok 8. mája 2018 vyhlásil úpadok. Týmto kolapsom bolo v Spojenom kráľovstve dotknutých 10 700 vodičov taxíkov. Pred sídlom poisťovacieho makléra Protector došlo k chaotickým scénam a vláda bola vyzvaná na intervenciu.

Pred sídlom spoločnosti Protector sa zhromaždilo 10. mája 2018 už druhýkrát asi 250 vodičov taxíkov, ktorí vyslovene bojovali za to, aby si po kolapse poisťovateľa Alpha mohli dohodnúť nové poistenie. Väčšina vodičov bola na mieste už skoro ráno. Niektorí dlhý rad vzdali prvý deň a znova sa pokúsili uspieť nasledujúci deň.

Riaditeľ spoločnosti Protector Martin Harris uviedol, že zamestnanci pracovali prvý deň až do polnoci, aby uspokojili čo možno najviac osôb. Vodiči ale uvádzali, že telefónne linky nefungovali a servery skolabovali, takže nemohli týmito diaľkovými spôsobmi získať sadzbu, teda dojednať si poistenie.

To znamená, že vodiči boli donútení sa dostaviť do jednej z dvoch kancelárií spoločnosti Protector, ktorá je špecializovaným poisťovacím maklérom pre poistenie vodičov taxi, alebo nájsť iného špecializovaného poisťovacieho makléra. Tento chaos mal podľa Harissa pokračovať ešte niekoľko dní, pretože vodiči sa budú snažiť dohodnúť poistenie čo najskôr, aby mohli znovu na cesty či do ulíc Londýna.

Jeden vodič, ktorý si neželal byť menovaný, povedal: „V utorok o 22:30 som dostal e-mailovú správu s textom, že mám urgentne kontaktovať Protector. Včera som volal 128-krát, takže to nemohlo byť tak urgentné, pretože nikto na ich strane neodpovedal. Včera tu čakalo v rade 250 ľudí, takže som myslel, že to dnes bude lepšie, ale nie je tomu tak. Problémom je nedostatok informácií."

Vplyv na platenie poistného

Mnohí vodiči, zhromaždenie pred kanceláriou spoločnosti Protector, uhradili dopredu ročné poistné a teraz musia zaplatiť celé poistné inému poisťovateľovi znova. Niektorí vodiči dúfajú, že im rozdiel, resp. príslušná suma nespotrebovaného poistného, ​​bude uhradený zo systému FSCS (Financial Services Compensation Scheme - Systém kompenzácie vo finančných službách), ale iní majú menej dôvery.

Informácie o nutnosti platiť znova poistné sa pomaly rozširovali a mnohých vodičov závažnosť danej správy a neočakávanosť doslova zasiahla, a to aj vzhľadom na to, že dva dni neboli schopní vykonávať svoju činnosť.

Ako môže vyzerať koniec poistenia?

Jeden z vodičov komentoval vzniknutú situáciu v podstate týmito slovami: „Keby som sa nepozrel na mobil, vôbec by som o tom nevedel. Riadil by som ďalej bez poistenia." Niektorí vodiči, keď dostali príslušný text, boli v teréne s platiacimi zákazníkmi a boli nútení urobiť obtiažny výber.

Jeden vodič pripustil, že riadil taxi ešte 45 minút po prijatí správy, pretože sa musel po vystúpení zákazníkov dostať domov. Iný oznámil, že tiež urobil riskantné rozhodnutie a ušiel ešte ďalších 12 míľ bez poistenia. Obaja mali šťastie, že nedošlo k dopravnej nehode. Pre mnohých vodičov by takáto nehoda bola katastrofou, pretože majú auto nadobudnutý na úver či lízing.

Z rozhovorov s vodičmi prítomnými pred kanceláriou spoločnosti Protector sa ukázalo, že poistenie vozidiel taxi je pomerne nákladné. Jeden z vodičov zaplatil pred štyrmi mesiacmi čiastku 4000 GBP. Uhradil radšej celé ročné poistné, pretože inak by musel platiť úroky. Tým, že sa uhradí dopredu celé ročné poistné, môže na úrokoch ušetriť cca 1000 GBP.

Požiadavky na intervenciu vlády a poisťovacieho sektora

V rámci prejavov hnevu a frustrácie zaznievali aj hlasy vodičov, aby intervenovala vláda. Jeden z vodičov zdôraznil: „Čomu nerozumiem je fakt, že sa to vôbec mohlo stať. Spojené kráľovstvo je vyspelá krajina a žijeme v 21. storočí. Týka sa to všetkých poisťovateľov. Tí to ale len sledujú. Všetci politici to tiež len pozorujú. Prečo pre nás nemôžu niečo urobiť? "

Zo strany vodičov sa objavujú aj návrhy na riešenie. Podľa nich by im mal byť vydaný certifikát na jeden či dva týždne, než sa veci vyriešia. Neakceptujú tvrdenie, že v prípade Alpha ide o zahraničnú spoločnosť. Mnohí z nich ani nevedeli, že uzavreli poistnú zmluvu s dánskym poisťovateľom.

Zdroj: Insurance Time

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS