Ako postupovať pri poistnej udalosti na dovolenke v zahraničí
Základ je kontaktovať asistenčnú službu
Dovolenkári v prípade náhleho ochorenia, úrazu alebo inej nepríjemnosti udalosti by mali okamžite kontaktovať asistenčnú službu, ktorá im v danej situácii najlepšie poradí a usmerní ich v ďalších krokoch. Poistenému napríklad odporučí lekára alebo zdravotnícke zariadenie, na ktoré sa majú obrátiť, resp. čo majú robiť, kým nepríde prvá pomoc, pomôže im s komunikáciou so zdravotníckym personálom a podobne.
Asistenčná služba je klientom ČSOB Poisťovne k dispozícii nonstop s možnosťou komunikácie v slovenskom jazyku. Klient môže asistenčnú službu kontaktovať telefonicky na tel. čísle +421 2 445 0050. Na požiadanie klienta asistenčná služba následne ihneď spätne kontaktuje klienta.
Asistenčná služba je veľmi ľahko dostupná aj prostredníctvom mobilnej aplikácie ČSOB SmartBanking, ktorú si klient môže stiahnuť absolútne bezplatne.
Jej súčasťou je od júna aj nová funkcia „Cestovný asistent“, do ktorej sa dovolenkár dostane aj bez pripojenia na internet a ktorá mu sprostredkuje všetky praktické informácie, ktoré potrebuje pri riešení poistnej udalosti ako aj všetky dôležité kontakty. Prostredníctvom mobilnej aplikácie môže dovolenkár zároveň prostredníctvom jedného kliknutia kontaktovať asistenčnú službu.
Pozor na kontakty
Kontakty na seba dávajte druhej strane až po príchode polície alebo zdravotnej či inej záchrannej služby. Budete tak mať všetko zdokumentované a predídete prípadnému nedorozumeniu. Následne si nezabudnite zabezpečiť adresy a kontakty na svedkov.
Pozor na podpisy
Neodporúčame podpisovať žiadny doklad, ktorému dovolenkár nerozumie. Ak je poistený nútený podpísať niečo, čomu nerozumie, je potrebné naň napísať, že textu, ktorý podpisuje, nerozumie, alebo napísať v rodnom jazyku jednoznačne nesúhlasné stanovisko s prípadnými výhradami.
Nezabudnúť všetko poriadne zdokumentovať
Poistnú udalosť, ak je potrebné, treba hlásiť policajtom a žiadať ich vypočutie bezprostredne po nej. V prípade zranení sa treba nechať vyšetriť a žiadať od lekára zdravotnú dokumentáciu alebo jej kópiu.
Ak to zdravotný stav umožňuje, treba zabezpečiť prípadnú fotodokumentáciu z miesta udalosti (poškodené/zničené osobné veci, batožina, atď. …), alebo požiadať niekoho o túto službu.
Ako uzavrieť cestovné poistenie
Cestovné poistenie sa v ČSOB dá uzavrieť rýchlo a s takmer okamžitou platnosťou. Pri uzatvorení online alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie ČSOB SmartBanking je poistenie platné takmer okamžite. Uzavrieť sa však dá aj v pobočke či prostredníctvom agentov poisťovne.
Komentáre
Pridať komentár