Makléri, nepodceňujte poistenie pohľadávok. Firmám to prospeje


			Makléri, nepodceňujte poistenie pohľadávok. Firmám to prospeje

Sprostredkovatelia poistenia, viete čo všetko zahŕňa poistenie pohľadávok? Nedávno v Atradius poisťovni poriadali viacero seminárov či školení pre väčšie či menšie skupiny maklérov po celom Slovensku. Hoci sa tento poistný produkt môže zdať mnohým pomerne zložitý, v biznise stále fungujú segmenty, ktorým by pri podnikaní jeho využitie prinieslo väčšiu stabilitu a istotu.

 

Maklérske spoločnosti považujeme za našich najdôležitejších obchodných partnerov. Vzhľadom k tomu, že ich dosah na poistný trh je vysoký, môžu klientom hneď v prvej fáze poradiť, kam sa obrátiť, pokiaľ si potrebujú zabezpečiť pohľadávky a robiť tak biznis bez zbytočných obáv z neplatenia faktúr," tvrdí Tomáš Mezírka, riaditeľ poisťovne Atradius.

„Živé" poistenie vyžaduje intenzívnu komunikáciu

Poisťovňa Atradius má vytvorený vlastný tím obchodníkov s celoslovenským pôsobením, ktorí majú na starosti priamy predaj poistenia pohľadávok. „Daný produkt firmy väčšinou vyhľadávajú samé a služby maklérov berú skôr ako externé poradenstvo. Ak totiž nastane poistná udalosť, celá administratíva a likvidácia procesov prebieha priamo cez nás. Poistenie pohľadávok je živé poistenie, keďže naši obchodníci denne komunikujú s klientami," objasňuje Tomáš Mezírka.

Zvyčajne pôsobia medzi maklérskymi firmami dva či traja sprostredkovatelia, ktorí poistenie pohľadávok aktívne ponúkajú. Poistenie pohľadávok je však stále vďaka istej špecializácii pre mnohých sprostredkovateľov len okrajovým produktom, keďže sa mu veľmi nevenujú.

Pritom jeho základná podstata je veľmi jednoduchá. Dôležité je, aby maklér objasnil klientovi, že takýto produkt ponúkame a pokiaľ klient prejaví záujem, vieme maklérov dôkladne zaškoliť a poskytnúť im viac informácií tak, aby klientom boli schopní ponuky jednotlivých poisťovní kvalifikovane porovnať a odporučiť."

Nie masívna propagácia, ale skutočné poradenstvo

Do budúcnosti vidíme vhodný potenciál na rýchlejší rast v prípade, ak by sa maklérsky trh zaktivizoval a začal poistenie pohľadávok ponúkať popri obnove štandardných poistných zmlúv. Po prvom oboznámení klienta s touto informáciou už vieme ďalej rozvinúť potrebné aktivity a nastaviť mu poistné podmienky priamo na mieru. Poistenie pohľadávok nevyžaduje žiadnu masívnu propagáciu, kde denne uzatvoríte desiatky poistiek. Za rok sa to pohybuje v desiatkách zmlúv," uzatvára riaditeľ.

Zdroj: oPoistení.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články