AXA poisťovňa stavila na multikanálový prístup. Vďaka inováciám vlani rástla


			AXA poisťovňa stavila na multikanálový prístup. Vďaka inováciám vlani rástla
29.6.2016 Poistný trh

Segmentovať produkty v prospech klientov, digitalizovať zmluvy a rozvíjať online platformy v poisťovníctve. Touto cestou sa pustila AXA poisťovňa a za vlaňajší rok 2015 možno vidieť vynikajúce výsledky, ktoré jej tieto kroky priniesli.

V roku 2015 sme si potvrdili, že naša dlhodobá stratégia zamerania sa predovšetkým na krytie rizík v životnom a neživotnom poistení, sa oplatila. Nový obchodný model, spoločne s rastom produktivity a digitalizáciou, umožnili skupine AXA v Čechách a na Slovensku dosiahnuť veľmi dobrý hospodársky výsledok 15 miliónov eur,“ prezrádza Martin Vogl, generálny riaditeľ AXA ČR/SR.

Unikátna stratégia multikanálového prístupu

Stratégia AXA poisťovne je dlhodobo zameraná na hodnotovú aplikáciu tradičných i online koncepcií, s cieľom zvýšiť pridanú hodnotu pre klientov. Hlavná fáza transformácie v poslednom období spočívala v troch krokoch, a to v zásadnej premene jej fungovania, v novom nastavení obchodného modelu a rozvoja nových platforiem.

„Zákazníkom ponúkame unikátne zákaznícke služby, a to formou multikanálového prístupu. Klient si sám môže vybrať spôsob, akým si zaobstará produkt alebo službu a ako s nami komunikovať, aby to pre neho bolo čo najpohodlnejšie,“ objasňuje Martin Vogl.

Aktuálne sa AXA nachádza v tretej fáze zavádzania digitalizácie, a generálny riaditeľ priznáva, že rozvoj online biznisu im veľmi pomohol a zvýšila sa aj interakcia komunikácie klientov s poisťovňou.

Prioritné zameranie na klienta

Veľmi dobré hospodárske výsledky AXA poisťovne ČR/SR za minulý rok v celkovej výške 15 miliónov eur ešte nie sú vrcholom potenciálu AXY, ďalšia možnosť rastu na oboch trhoch existuje aj do ďalších rokov.

Veríme, že v tej ďalšej fáze sa našej poisťovni bude dariť rovnako dobre, ak sa aj naďalej budeme zameriavať na segmentáciu produktov, pridanú hodnotu pre klienta a ďalšiu modernizáciu procesov. Prozákaznícka orientácia je pre nás veľmi dôležitá aj v ďalších rokoch, rovnako v Česku, ako aj na Slovensku,“ prezradil Martin Vogl.

Modernizácia pokračuje aj v roku 2016

Rok 2016 bude naďalej podľa jeho slov pokračovať pre AXU v podobnom duchu. „Viac ako 62 percent nášho biznisu je postavená na digitále, a predpokladáme, že naďalej budeme rozširovať tento náš potenciál. V rámci krátkodobejšej vízie sa môžeme priblížiť aj k 80 percentám, lebo klienti to od nás očakávajú. Dôležité však bude nepoľaviť v nárokoch na zabezpečenie kvality poistenia. Chceme naďalej zvyšovať ziskovosť AXY i kvalitu produkcie, znižovať celkovú stornovosť zmlúv, a pokračovať v nastúpenej ceste našej transformácie,“ uzatvára Vogl.

Aké sú hospodárske výsledky AXA poisťovne za vlaňajšok:
  • AXA v ČR a SR dosiahla za minulý rok zisk 15 mil. eur. Podieľala sa na tom predovšetkým rastúca kvalita produkcie, pokles stornovosti na 10 percent a väčšia efektivita spojená s úsporou administratívnych nákladov.
  • Hospodársky výsledok skupiny AXA v oboch krajinách vzrástol o 60 % vďaka pokračujúcej digitalizácii služieb a stále rastúcemu počtu spokojných zákazníkov.
Hlavné faktory rastu AXA v ČR/SRza rok 2015:
  • AXA ČR/SR sa zameriava na poistenie rizík (životné a neživotné), v ktorom vidí najväčší prínos pre klientov na úkor sporenia a investícií.
  • Ročný nárast jej portfólia o viac než 30 % od roku 2014 vychádza nielen z nárastu počtu novo uzatvorených zmlúv, ale aj zo znižovania stornovosti (celková miera stornovosti v životnom poistení v roku 2015 na Slovensku 11 %, v Česku 14 %).
  • Rast vo vybraných segmentoch umožnil zvýšenie technického výsledku za rok 2015 (posun od poplatkov k rizikovej marži).
  • K jej technickej vyspelosti prispieva i zvyšovanie efektivity vďaka digitálnym riešeniam, predovšetkým v distribúcii (využitie online aplikácií k uzatváraniu poistných zmlúv), obmedzovanie papierových formulárov.
Neživotná poisťovňa AXA:
  • V roku 2015 neživotná poisťovňa AXA zaznamenala rast o 12 % oproti roku 2012 vďaka poisteniu AUTO GO, podporovanému novo uvedeným produktom pre domácnosti a nehnuteľnosti HOME IN. Tento segment má viac ako 375-tisíc klientov.
  • Jej finančné výsledky vyplývajú z technického zlepšovania a zvyšovania efektivity, kombinovaný pomer sa zlepšil o viac ako 10 percentuálnych bodov, vďaka čomu je AXA ČR/SR prvýkrát od roku 2008 v zisku.
  • Oproti roku 2014 sa jej finančné výsledky zlepšili o 4 milióny eur (v roku 2015 splnila cieľ dosiahnuť zisk a navyše navýšila rezervy poistného plnenia, predovšetkým v prípade škôd na zdraví).
Životná poisťovňa AXA:
  • Životné poistenie má stabilnú klientelu 250-tisíc zákazníkov od roku 2012 (trh v ČR/SR v roku 2015 vykazoval pokles).
  • Rizikové poistenie tvorí takmer 50 % novej produkcie AXA za rok 2015, pričom v roku 2014 to bolo menej ako 20 %.
  • Finančné výsledky Životnej poisťovne AXA sú stabilné v čase (+ 3 % oproti roku 2014).
  • Oproti roku 2014 sa jej IFRS hospodársky výsledok zvýšil o 5 % (7 miliónov eur).
AXA dôchodkové fondy:
  • Spravovali na konci roka 2015 portfólio 800-tisíc klientov (375-tisíc v ČR / 425 tisíc v SR).
  • Na ochranu hodnoty klientskych vkladov AXA upravuje investičnú stratégiu a vyvažuje riziko s požadovanými výnosmi.
  • Vďaka zvyšovaniu efektivity sa náklady oproti roku 2014 znížili o 17 %.
  • V roku 2015 dôchodkové fondy AXA dosiahli kladný IFRS hospodársky výsledok 7 miliónov eur.

Zdroj: AXA ČR/SR

Zdroj: oPoistení.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články