Šťastný život môže mať rôznu podobu. Rozhoduje o nej klient

18.11.2016 Produkty

Produkty životného poistenia dostávajú v posledných mesiacoch novú podobu. Poistená nemusí byť už len hlava rodiny, ale čoraz častejšie sa poisťujú aj ďalší členovia domácnosti, a to od detí až po dôchodcov.

Tento zaujímavý benefit, spojený s ochranou života a zdravia, môžu dokonca využívať aj zamestnanci malých firiem. Podľa Vladimíra Halása, riaditeľa odboru spolupráce so životnými maklérmi Allianz – SP, veľkú obľubu získava široké spektrum pripoistení. „Poistnú zmluvu môžete v rámci Šťastného života uzatvoriť s kýmkoľvek, sami si môžete zvoliť vhodnú variabilitu poistenia a meniť ju podľa potreby.“

 

Vladimir Halas - Allianz-SP

 

Aké je postavenie životného poistenia v Allianz - SP v rámci vašich ostatných produktov a ako sa mu u vás darí? Máte takmer jeden a štvrť milióna klientov...
Zásadnou novinkou v životnom poistení je náš nový produkt Šťastný život, ktorý je na trhu zhruba štyri mesiace. Prvé odozvy od maklérov aj klientov sú veľmi pozitívne. Široké spektrum krytia rizík umožňuje klientovi budovať si optimálnu poistnú ochranu, a to za dobrú cenu, navyše na jednej zmluve, bez zbytočných poplatkov.

Okrem štandardných rizikových pripoistení sme pridali riziko smrti pre dvojicu osôb. Ide o nastavenie jednej spoločnej poistnej sumy pre manželov, partnerov, súrodencov alebo akúkoľvek dvojicu osôb. Je to užitočné pripoistenie pre ľudí, ktorí majú spoločné záväzky ako hypotéky, pôžičky a vlastne celý spoločný život.

Vzhľadom k širokému spektru pripoistení očakávame, že tento produkt bude dlhodobo veľmi úspešný. Poistenie je určené pre dospelých aj deti, pričom na poistnej zmluve nemusia byť uvedení len členovia rodiny, ale šesť akýchkoľvek osôb. Snažili sme sa vytvoriť produkt tak, aby si klient mohol dať na poistnú zmluvu kohokoľvek.

Dôležité je však vedieť, že ak sa zmenia jej podmienky, je o nich informovaný poistník, teda ten kto poistku platí. Variabilita poistenia zostáva nezmenená počas celej doby trvania poistenia, kedy si klient môže pripoistenia meniť z dôvodu zmien svojich životných situácií.

Pre koho môže byť tento produkt zaujímavý?
Produkt má veľmi široký záber. Zahŕňa v sebe rôzne typy poistení a dáva možnosť klientovi a obchodníkovi vytvoriť si rôzne balíčky, ktoré si klient môže sám zvoliť, či už ide o rodinný balíček, balíček pre poistenie detí, seniorský, prípadne balíček pre malú firmu.

Je možné na jednej zmluve poistiť až šesť ľudí, od detí až po seniorov, vo veku od dvoch týždňov až do 70 rokov, a to od 5 eur mesačne. Stačí si platiť základnú tarifu, ktorá stojí len 1,50 eur mesačne a k nej si každá osoba na zmluve môžete zvoliť akékoľvek z 24 typov pripoistení.

Týmto spôsobom sa nám výrazne podarilo znížiť cenu životného poistenia a v maximálnej miere vyjsť v ústrety klientom. Ďalšou novinkou je rizikové životné poistenie s meniacou sa poistnou sumou v prípade smrti, ktoré je určené aj pre klientov s horším zdravotným stavom.

Medzi ďalšie výhody patrí vysoká variabilita programu počas trvania poistnej zmluvy, zľava za počet pripoistení na zmluve a možnosť vykonávania zmien počas celej doby trvania zmluvy, a to pre všetkých poistených. V priebehu budúceho roka plánujeme rozšíriť počet ľudí na jednej zmluve neobmedzene.

Ponúkate možnosť uzatvoriť na jednu zmluvu o životnej poistke viacero osôb. Ako je to potom s likvidáciou poistných udalostí?
Likvidácia poistných udalostí prebieha rovnako rýchlo a efektívne bez ohľadu na počet osôb na zmluve. Sme jednotkou na trhu, čo sa týka dostupnosti našich komplexných poisťovacích služieb, vrátane likvidácie poistných udalostí.

Možností, kde môže klient nahlásiť poistnú udalosť, je veľa. Cez sprostredkovateľa, našu pobočku, prípadne online cez internet alebo smartfón. Polovica online hlásení v životnom poistení je vybavovaná do 24 hodín. Potrebné je doložiť všetky požadované podklady, či už osobne alebo cez internet.

Ktoré typy pripoistení si Slováci najčastejšie dojednávajú pri životnom poistení?
Slováci si v rámci rizík pri životnom poistení najčastejšie dojednávajú úrazové poistenie, konkrétne denné odškodné počas liečenia následkov úrazu, smrť následkom úrazu a tiež trvalé následky úrazu. Súvisí to najmä so životnou situáciou Slovákov.

Mnohí sú živiteľmi rodín alebo sú zaťažení hypotékami a úvermi a chcú, aby v prípade ich úrazu či úmrtia bolo o ich rodinu finančne postarané. Po novom si ľudia môžu dojednať len samotné riziká, bez sporenia či investičnej zložky.

Veľa ľudí si nevie správne nastaviť poistnú sumu pri životnom poistení pre prípad smrti. Zmení sa na tom niečo v budúcnosti?
Poistná suma, teda suma, ktorú dostane rodina a pozostalí v prípade úmrtia poisteného, by mala byť nastavená tak, aby pomohla rodine predísť zlej finančnej situácii. Jej výška každým rokom rastie. Kým v roku 2004 bola v Allianz - SP na úrovni 3 385 eur, o päť rokov neskôr stúpla na vyše dvojnásobok na 6 910 eur.

V súčasnosti sa Slováci pre prípad smrti v priemere poisťujú na sumu 11 600 eur. Vieme, že táto suma nie je dostatočná pre každého, vstupuje tam však veľa faktorov, ktoré to ovplyvňujú. Napríklad výrazne sa tu prejavujú regionálne rozdiely. Prirodzene, klient, ktorý žije v Bratislave, by mal mať vyššie poistné krytie kvôli vyššej hypotéke, ako napríklad klient v Rimavskej Sobote. Predpokladáme, že o dva až tri roky sa uvedená poistná suma takmer zdvojnásobí.

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články