Ako minimalizovať čas riešenia poistnej udalosti?


			Ako minimalizovať čas riešenia poistnej udalosti?
28.11.2016 Produkty, Poistný trh

Hovorí sa, že kvalitu životnej poisťovne preverí až odškodňovanie poistnej udalosti. Po čase, keď si človek platil poistenie, prichádza na rad poisťovňa.

Podľa vopred dohodnutých poistných podmienok rozhodne, či a v akom rozsahu, vyplatí klienta. Ako však postupovať, aby bol výsledok tohto procesu pre poisteného čo najlepší?

Prvým predpokladom je čo najvernejší opis zdravotného stavu pri uzatváraní poistnej zmluvy. V niektorých prípadoch sa poistenie uzatvára len na základe zdravotného dotazníka. Nie je to však vždy ideálny postup.

No keď sa už používa, neodporúča sa zamlčať nejaké ochorenia, úrazy alebo na ne zabudnúť. Treba byť úprimný a otvorený. Ak totiž dôjde k poistnej udalosti, poisťovňa si bude preverovať dôkladne zdravotný stav poisteného. Ak zistí, že niečo zatajil, môže to byť dôvod nevyplatenia alebo krátenia poistného.

Lepším postupom, ako vyplnenie zdravotného dotazníka, je preto doručiť poisťovni priamo zdravotné záznamy či lekárske nálezy, ako to robí NN Životná poisťovňa. Klient si tak môže byť istý, že na nič dôležité nezabudol.

Ďalšou dobrou radou je vopred sa informovať o tom, ako rieši daná poisťovňa poistné nároky. Zoznam potrebnej dokumentácie, ktorú treba doručiť, je spravidla uvedený v poistných podmienkach. Ideálne je, ak sa o postupy klient zaujíma ešte pred vznikom poistnej udalosti.

Vyhne sa tým zbytočnému zdržaniu alebo nedorozumeniam. „V prípade akýchkoľvek nejasností alebo pochýb odporúčam informovať sa v poisťovni alebo u finančného agenta, s ktorým klient poistenie uzatvára,“ radí hovorkyňa NN Životnej poisťovne Daniela Guťanová. Poisťovne majú na tento účel zriadené infolinky alebo klientske centrá, kde odpovede na akékoľvek otázky poskytujú školení operátori.

Keďže pri krízových životných situáciách hrá každý deň posudzovania poistného hlásenia navyše dôležitú úlohu, nie je na škodu vopred sa v poisťovni informovať aj o priemernej dobe likvidácie poistnej udalosti.

NN Životná poisťovňa posiela poistné plnenie klientom vo viac ako 90 % prípadov do piatich pracovných dní od doručenia potrebných dokladov,“ uvádza hovorkyňa tejto poisťovne D. Guťanová. Zákon pritom poskytuje lehotu mesiaca a pol. Dôvodom takto ústretovej doby likvidácie škôdNN Životnej poisťovne sú práve detailné informácie, ktoré poisťovňa o klientoch má vďaka komplexnej zdravotnej dokumentácii.

Zdrojom nedorozumení môže byť aj rozsah poistného krytia. Ľudia totiž nie vždy venujú dostatok času preštudovaniu poistných podmienok, a preto sami celkom presne nevedia, voči čomu sú poistení. Ak má teda človek poistenú napríklad úrazovú invaliditu, tak sa v prípade straty pracovnej schopnosti z dôvodu ochorenia na neho poistná ochrana nevzťahuje.

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články