Wiac ako „len“ poistenie a financovanie bývania


			Wiac ako „len“ poistenie a financovanie bývania
14.12.2016 Produkty, Poistný trh

Spoločnosť Wüstenrot si za dve desaťročia vybudovala na Slovensku pevnú pozíciu na finančnom trhu aj u klientov. Prednosťami, ktoré klienti oceňujú, sú stabilitou a spoľahlivosťou, ale aj inovatívny prístup.

Na úspechy minulých rokov chce nielen nadviazať, ale možno ich aj prekonať a poskytnúť ľuďom finančné produkty a služby, ktoré im život citeľne uľahčia a spríjemnia. Na realizácii takéhoto neskromného zámeru sa podieľa množstvo odborníkov z Wüstenrot poisťovne a Wüstenrot stavebnej sporiteľne.

Kvalitný konkurencieschopný produkt je základ. Ako taký produkt vzniká, aké sú súčasné trendy a na mnohé iné sme sa pýtali Mgr. Marcela Lőrinca, MBA, ktorý zodpovedá za stratégiu a vývoj produktov Wüstenrot poisťovne a Wüstenrot stavebnej sporiteľne.

V spoločnosti Wüstenrot pôsobíte od júna 2016, čím zaujala vás a čo ju odlišuje od konkurencie?

Táto značka pre mňa osobne znamená zaujímavý priestor na realizáciu – v podobe poisťovne a súčasne stavebnej sporiteľne – možnosť uskutočniť to, na čo iné poisťovne nemajú podmienky, teda poskytovať klientom synergické efekty z oboch spoločností. Práve na tom chceme s mojim tímom stavať ďalšiu produktovú stratégiu a priniesť klientom výhody, ktoré inde nenájdu.

Veľkou výhodou je, že Wüstenrot je poisťovňou s univerzálnou licenciou, a tak dokáže klientom poskytnúť služby a produkty, ako životného poistenia, tak aj poistenia majetku. Mojou víziou je, aby sme sa stali pre klientov „rodinnou poisťovňou a bankou“, ktorá im vie ponúknuť produkty a riešenia na komplexné zabezpečenie v ich živote.

Môžeme nejaké inovácie očakávať už v blízkej budúcnosti?

Predovšetkým sa chceme zamerať na zjednodušovanie procesov, väčší dôraz klásť na elektronické dojednávanie poistenia, ale aj na kvalitnú a profesionálnu komunikáciu s klientom. To sa bez pochýb týka aj stavebnej sporiteľne. Radi by sme na trh priniesli viac, ako ponúka konkurencia. V tejto chvíli môžem povedať, že analyzujeme možnosť uvedenia určitého segmentu produktov, ktoré na slovenskom poistnom trhu zatiaľ neexistujú, resp. nie sú v takej forme, ako zvažujeme poskytnúť klientom my.

Kde konkrétne vidíte priestor pre svoje návrhy?

Pripomeňme si – odkedy SR vstúpila do EÚ uplynulo už viac ako 10 rokov. Viaceré očakávané zmeny však nenastali. Napríklad v zdravotníctve, ako aj v záležitostiach sociálnej starostlivosti sa (z môjho pohľadu) v niektorých aspektoch k požadovanému stavu nepribližujeme, naopak, ešte viac sa vzďaľujeme. Na jednej strane sa zo Slovenska stáva automobilová veľmoc a patrí nám prvenstvo (podľa ekonómov a politikov). Na druhej strane, až príliš vysoké pozície obsadzujeme aj v nelichotivých rebríčkoch. Podľa OECD nám patrí tretie miesto v úmrtnosti na rakovinu.

Z globálneho hľadiska patrí Slovensku prvé miesto v rakovine konečníka a za nami sú aj tzv. rozvojové krajiny, a to je nesmierne smutné prvenstvo. Podobne je to aj s rakovinou hrubého čreva, kde úmrtnosť je u nás takmer o 50 % vyššia ako je priemer OECD. To nie je len enormne vysoké číslo, predstavuje to množstvo ľudských osudov, ktoré poznamenala jedna z najzákernejších chorôb – na Slovensku už viac ako 31 000 rodín muselo svoje sny a ciele podriadiť chorobe akou je rakovina.

Existujú v takejto neľahkej životnej situácii možnosti, keď im viete ako poisťovňa pomôcť? 

V tejto súvislosti preto spomeniem, že Wüstenrot poskytuje možnosť pripoistenia diagnostikovania kritickej choroby alebo vzniku diagnostikovanej skutočnosti. V takýchto ťažkých životných situáciách je tiež poistné plnenie nemalou pomocou. Preto ma hnevá fakt, že vyšetrenie, ktoré vie klientovi vo veľmi ranom štádiu identifikovať rakovinu, stojí v Českej republike (v prepočte na euro) približne 25 €, žiaľ, na Slovensku začína to isté vyšetrenie na 100 € a nie je hradené z verejného zdravotného poistenia.

Rovnako v prípade, keď človek zostane následkom choroby alebo úrazu dlhodobo odkázaný na cudziu pomoc. Táto situácia si vyžaduje pomoc aj pri jednoduchých každodenných činnostiach. Neraz preto „musí“ niekto z blízkych zostať doma a starať sa o chorého člena rodiny. Znamená to „obetovať“ kariéru i zárobok v prospech pomoci blízkemu. Nasleduje absolvovanie zdĺhavej cesty za opatrovateľským príspevkom a niektorým sa možno podarí vybaviť a zaplatiť stálu opatrovateľskú službu, príp. kvalifikovanú sestru.

Prečo to spomínam?! V zahraničí existujú produkty označované ako „Long-term care“ (LTC), ktoré vedia riešiť tento problém. Dovolím si tvrdiť, že s ohľadom na starnutie obyvateľstva bude tento typ produktov nevyhnutný aj u nás a pracujúci človek bude nútený myslieť na svoje zabezpečenie pre prípad, ak kvôli veku alebo náhlej zmene zdravotného stavu (z dôvodu choroby alebo úrazu) bude vyžadovať opateru. Takýto typ rizika je už teraz krytý v poistení kritických chorôb, ktoré poskytujeme klientom napríklad v našom produkte Investičné životné poistenie pre zdravie a dôchodok.

To sú nesporne veľké výzvy a zásadné témy životného či zdravotného poistenia, ktoré si vyžadujú pozornosť. Aká je situácia v neživotnom poistení?
Čo sa týka neživotného poistenia, kartami nesporne zamieša 8%-ný odvod, ktorý budú musieť poisťovne zohľadniť od roku 2017. Pokiaľ ide o ponuku samotných produktov, nahliadnime opäť do zahraničia, príp. do budúcnosti. Napríklad pri poistení nehnuteľnosti a domácnosti fungujú v zahraničí zľavy, resp. zvýhodnenia pre klientov tzv. inteligentných rodinných domov.

Predstavme si situáciu, že vám doma praskne hadička práčky a začne vytekať voda. Spomínaný inteligentný dom prostredníctvom senzora unikajúcu vodu zaznamená a okamžite zastaví prívod vody do budovy; zároveň majiteľa domu na jeho smartfóne upozorní na nebezpečenstvo alebo problém v dome. Takéto riešenie znamená pre poisťovňu aj pre majiteľa domu podstatne menšie škody, a tak ho poisťovňa môže odmeniť výrazne nižším poistným.

Veľa sa v súčasnosti hovorí aj o havarijnom či povinnom zmluvnom poistení vozidiel. Máte nejaké novinky?

Vo Wüstenrote poskytujeme klientom aj zaujímavé havarijné a povinné zmluvné poistenie s rôznymi užitočnými pripoisteniami. V zahraničí sa postupne stáva pravidlom, že poisťovne prestávajú stanovovať výšku poistného podľa ceny a značky auta, a začínajú zohľadňovať to, ako klient jazdí. Áno, poviete si, veď to máme aj u nás, máme bonus – malus, ale ja mám na mysli niečo iné.

Zohľadňujú sa také aspekty ako spôsob a plynulosť jazdy, zrýchľovania, brzdenia, či klient jazdí ráno alebo večer a mnoho ďalších, ktoré majú vplyv na cenu poistenia. To prinášajú do poisťovníctva nové technológie, ktoré pomáhajú lepšie identifikovať a kvantifikovať riziko.

Aj toto je poisťovníctvo budúcnosti, na ktoré sa budeme musieť postupne pripraviť. Život sa rýchlo mení, menia sa potreby a správanie klientov a my tiež nemôžeme a nechceme stáť na mieste, ale hľadáme nové riešenia a príležitosti ako prispôsobovať našu ponuku aktuálnym trendom.

Je až neuveriteľné ako moderné technológie ovplyvňujú aj poistný trh a čo všetko musia poisťovne riešiť. Bavíme sa o novinkách v poisťovníctve, máte momentálne nejakú pripravenú pre klientov?
Pripravujeme pre klientov riešenia, ktoré by im mali pomôcť v prípade poistných udalostí, aby ich mohli nahlásiť rýchlo, jednoducho, a aby dostali peniaze na náhradu svojej škody, čo najrýchlejšie. Máme v tomto smere ambiciózne a náročné ciele, ktoré nateraz ešte nebudem bližšie špecifikovať.

Každopádne, som toho názoru, že najlepšie riešenia sa nerobia od stola, ale je nevyhnutné rozprávať sa s klientmi i s predajcami. My sme zvolili túto cestu a atraktívne myšlienky sa snažíme uviesť do praxe. Som presvedčený, že naši klienti sa majú na čo tešiť už v blízkej budúcnosti, a to nielen v oblasti poistenia, ale aj stavebného sporenia a financovania bývania.

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články