Zaplatili ste si za izbu s výhľadom na more a nemáte ju? V kúpeľni je pleseň a v izbe nefunguje televízor? Alebo je pláž vzdialená od ubytovania nie sľúbených 300 metrov, ale kilometer?! Samé nepríjemnosti! Čo musíte urobiť?
„Základným predpokladom na úspešné uplatnenie akejkoľvek reklamácie s poskytnutými službami je reklamovať ich na mieste u delegáta cestovnej kancelárie. V prípade, ak delegát nie je na mieste alebo nie je zastihnuteľný, treba sa obrátiť priamo na cestovnú kanceláriu. Pre tento prípad je užitočné mať telefónne alebo faxové čísla cestovky, prípadne e-mail,“ radí JUDr. Ilja Sulík., právnik spoločnosti D.A.S..
Keďže na dovolenke máme vždy poruke fotoaparát alebo kameru, je výhodné zdokumentovať si predmet sťažnosti. A je lepšie služby reklamovať písomne, lebo „napísané nepustí“, preto treba s CK komunikovať mailom alebo faxom. A rovnako nesmieme zabúdať na čas.
„Ak nedôjde k odstráneniu nedostatkov ešte počas dovolenky, treba si písomne uplatniť u CK chyby poskytnutých služieb, a to najneskôr do 3 mesiacov od skončenia zájazdu! CK je povinná vybaviť reklamáciu štandardným spôsobom, teda do 30 dní. Ak nedôjde k tejto písomnej reklamácii, nároky klientov nebude možné neskôr uplatniť napríklad prostredníctvom súdu,“ upozorňuje právnik poisťovne D.A.S.
Poisťovňa poskytla právnu ochranu desiatkam klientov, ktorí neboli spokojní s dovolenkovými službami, majú dojem, že boli uvedení do omylu, oklamaní alebo nedostali to, za čo si zaplatili. Niektoré spory sa končia mimosúdnym vyrovnaním, niektoré na súde.
„Dnes je spotrebiteľská ochrana pri cestovných zájazdoch pomerne vysoká, každopádne však odporúčam ešte pred kúpou dovolenky preštudovať si zmluvné podmienky,“ radí Ilja Sulík.
Čo robiť, aby bol na dovolenke pokoj a oddych
- Ešte pred kúpou zájazdu si treba v zmluvných podmienkach všímať dĺžku zájazdu, teda, ako je definovaný deň trvania dovolenky (v hoteloch to býva od 12.00 hod. do 12.00 hod., ale cestovné kancelárie to môžu mať definované aj inak).
- Pri charterových letoch býva prvý a posledný deň dovolenky transferový, treba si overiť, koľko za tieto dni zaplatíte, pretože to už nie je dovolenka.
- Užitočné je overiť si aj to, či možnosti, ktoré vybraný hotel ponúka (napr. animačné programy, wellness, športové aktivity), sú skutočne garantované alebo len uvedené ako možnosť, a či za ne treba platiť na mieste alebo sú súčasťou ceny zájazdu.
- Oplatí sa preveriť a aj v zmluve o kúpe zájazdu presne nájsť čierne na bielom, ktoré služby poskytované hotelom na dovolenke sú zarátané v cene, a čo budete povinní platiť na mieste (miestne turistické dane, parkovanie auta, požičiavanie ležadiel a slnečníkov, internet, TV...).
Komentáre
Pridať komentár