Máte možnosť overiť si priamo v Sociálnej poisťovni dôvod nepostupovania príspevkov poisťovne na ich osobný účet. Kontaktovať môžete informačno-poradenské centrum Sociálnej poisťovne telefonicky alebo e-mailom.
„Najčastejším dôvodom nepostupovania príspevkov je nesplnenie si oznamovacích povinností v minulosti. Najpočetnejšou skupinou, ktorej sa to týka, sú mamičky, ktoré sa ako poistenci štátu neskoro odhlásili v Sociálnej poisťovni z dôchodkového poistenia z dôvodu starostlivosti o dieťa, napríklad pri nástupe do zamestnania," tvrdí Peter Višváder, hovorca poisťovne.
Tak sa stalo, že im určitý čas Sociálna poisťovňa neoprávnene postupovala príspevky aj ako poistencovi štátu aj ako zamestnancovi. „Po zistení tejto skutočnosti im postupovanie príspevkov do 2. piliera pozastavila, a to až dovtedy, kým príspevky postúpené sporiteľkám navyše Sociálna poisťovňa nezúčtuje," vysvetľuje Peter Višváder.
Podľa jeho slov by v budúcnosti k podobným nezrovnalostiam dochádzať nemalo, keďže od 1. 1. 2018 platí, že v uvedených situáciách odhlasuje mamičky z dôchodkového poistenia automaticky Sociálna poisťovňa.
Komentáre
Pridať komentár