Poisťovníctvo v roku 2015: Martin Žáček, Uniqa poisťovňa


			Poisťovníctvo v roku 2015: Martin Žáček, Uniqa poisťovňa
23.1.2015 Rozhovory

Uplynulý rok bol pre UNIQA poisťovňu úspešný. Prvýkrát prekročili hranicu 600-tisíc poistných zmlúv v portfóliu a 450-tisíc klientov.  „V roku 2015 chceme naďalej rásť. Predpísané poistné by sa malo zvýšiť o ďalších viac ako 5 miliónov eur,"  prezradil v rozhovore Martin Žáček, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva UNIQA poisťovne.   

 

 

 

Ako hodnotíte rok 2014 v poisťovníctve na Slovensku či v zahraničí z hľadiska biznisu a udalostí, ktoré sa na ňom udiali?

Rok 2014 bol pre slovenský poistný trh ďalším úspešným rokom v jeho histórii. S väčším množstvom poistných udalostí spôsobených májovými povodňami, aj letnými prívalovými dažďami, sa so cťou vyrovnal. Obrovskou výzvou pre celé európske poisťovníctvo sú jednoznačne nízke úrokové sadzby.

Táto situácia núti poisťovne premýšľať o modifikácii produktovej ponuky v životnom poistení a vyvoláva tlak na kvalitu poistného portfólia v neživotnom poistení. Súčasne sa poisťovníctvo intenzívne pripravovalo na najväčšiu zmenu v jeho ponovembrovom fungovaní - režim Solventnosť II, ktorý začne platiť od januára 2016. V roku 2014 významne narástli geopolitické riziká a pri ich ďalšej eskalácii by sme mohli byť konfrontovaní s dôsledkami aj na slovenskom poistnom trhu. Rok 2014 bol v kontexte európskeho poisťovníctva ovplyvnený zložitou geopolitickou situáciou na Ukrajine.

Čo najdôležitejšie sa vlani udialo konkrétne vo vašej poisťovni?

Minulý rok sme prvýkrát prekročili hranicu 600-tisíc poistných zmlúv v portfóliu a 450-tisíc klientov. Riešili sme cca 45-tisíc poistných udalostí, čo je medziročne o 2 % viac. V segmente PZP sme prvýkrát prekonali hranicu 200-tisíc poistných zmlúv a v poistení domácnosti a nehnuteľností fyzických osôb máme už viac ako 110-tisíc klientov. Tento rok sme opäť zabodovali v súťaži Zlatá minca a SIBAF AWARD, tiež sme získali so svojimi produktami rad ocenení. Naša reklamná kampaň sa stala kampaňou mesiaca a prvý komerčne využitý mapping na moste SNP bol verejnosťou prijatý veľmi pozitívne. S predchádzajúcim rokom môžeme byť spokojní.

Prezraďte, čo očakávate ako riaditeľ poisťovne od roku 2015?
Aj v roku 2015 chceme naďalej rásť. Predpísané poistné by sa malo zvýšiť o ďalších viac ako 5 miliónov eur. Za kľúčové oblasti rozvoja považujeme poistenie osôb, domácností i nehnuteľností a ďalšie posilnenie pozície v oblasti poistenia veľkých priemyselných rizík. Budeme investovať do technologického rozvoja a počas prvého polroka zavedieme elektronické podpisovanie poistných zmlúv pri využití biometrických podpisov. Podstatná bude aj finálna príprava na nový režim Solventnosť II, ktorý začne platiť od januára 2016. 

 

Aj v roku 2015 chceme naďalej rásť. Predpísané poistné by sa malo zvýšiť o ďalších viac ako 5 miliónov EUR.

Na záver, ako bude v tomto roku prebiehať vaša spolupráca s maklérmi - čo pre nich chystáte? 

Aj v roku 2015 budeme dôsledne pokračovať v úspešnej spolupráci s našimi maklérskymi partnermi. To znamená, že náš tím bude aj naďalej s plným nasadením regionálne a osobne podporovať všetkých partnerov. Okrem toho budeme priebežne ďalej rozvíjať aj elektronickú podporu obchodných procesov.

Intenzívne pracujeme napríklad na sieťovom on-line spojení s našimi partnermi či elektronickom transfere poistných návrhov vrátane biometrického podpisu. Našim cieľom je, aby sme boli vnímaní najmä ako poistný partner, ktorý vždy poskytuje rýchly, osobný servis a na druhej strane realizuje procesy efektívne a bezchybne.  

V roku 2015 chceme naše produktové portfólio popri produktoch poistenia motorových vozidiel a poistenia domu a domácnosti, ktoré slávia už viacero rokov mimoriadne úspechy, rozšíriť pre maklérov o dva ďalšie. Už vo februári príde update nášho univerzálneho životného poistenia „Flexidividenda", ktorý bude mať v spojení s úvermi aj ako rizikové poistenie vynikajúci pomer cena/výkon.

Už sa veľmi tešíme na to, že budeme môcť splniť často vyslovený sen mnohých našich obchodných partnerov a ponúkneme aj v tomto dôležitom segmente mimoriadne konkurencieschopný  produkt. A v majetkovom poistení, v ktorom sme počas uplynulých rokov boli v rámci trhu veľmi úspešní, predstavíme v apríli nový produkt pre malé a stredné podniky.   Jednoduchý a prehľadný, teda ideálny pre všetkých spolupracovníkov našich obchodných partnerov aj nováčikov. 

Na tomto mieste by som sa chcel tiež poďakovať našim externým partnerom za vynikajúcu spoluprácu. Jej výsledkom je aj dynamika, ktorú sme dosiahli v raste predpisu v uplynulých rokoch.

oPoisteni.sk

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články