Miloš Kmety: „Udávame trendy v cestovnom poistení. Už osem rokov“


			Miloš Kmety: „Udávame trendy v cestovnom poistení. Už osem rokov“
14.7.2014 Rozhovory

Už osem rokov funguje na slovenskom poistnom trhu špecializovaná poisťovňa, so zameraním na komplexné cestovné poistenie. Patrí do prvej trojky najlepších poisťovní v tomto sektore. Ako prezrádza v rozhovore Ing. Miloš Kmety, CSc. vedúci organizačnej zložky Europäische Reiseversicherung AG, pobočka poisťovne z iného členského štátu: „Pre klientov prinášame v rámci cestovného poistenia výhodu úžasného komfortu. Cez našich spolupracujúcich partnerov im šetríme čas i financie.“

 

 

 

Predstavte nám na začiatok aktivity vašej poisťovne - Europäische Reiseversicherung AG. Na Slovensku pôsobíte od roku 2006. Čo bolo vaším zámerom pôsobiť tu a ako to spätne hodnotíte?    

 

 

Rakúska poisťovňa Europäische Reiseversicherung AG na Slovensku pôsobí pod názvom Európska cestovná poisťovňa od roku 2006. Rozhodnutie, umiestniť túto značku na trhoch bývalej východnej Európy, sa opieralo o 100-ročnú históriu, ale i o podporu a pomoc veľkých Európskych cestovných poisťovní v Rakúsku, Nemecku, Francúzsku či Škandinávii.

Za 8 rokov fungovania sme sa vypracovali medzi trojku najlepších poisťovní v danom segmente, a tak sa spolu s Allianz – Slovenskou poisťovňou a Unionom delíme o prvé priečky v cestovnom poistení na poistnom trhu.

Aj mnohé iné poisťovne ponúkajú cestovné poistenie. V čom je teda vaša konkurenčná výhoda?

Už roku 1910, keď do našej spoločnosti vstúpila skupina Generali, sme ponúkali špecializované cestovné poistenie. Úzka spolupráca s cestovnými kanceláriami, a zabezpečenie predaja produktov cez ďalšie distribučné kanály, sú našou konkurenčnou výhodou. Nerobí to každá poisťovňa.

Cestovné poistenie je pomerne jednoduchý, ale špecializovaný produkt. Tak k nemu pristupujeme. Presadili sme tu viaceré produktové novinky, napríklad v ročnom cestovnom poistení, ktoré získalo obľubu medzi verejnosťou, alebo špecifické krytia vybratých rizík v cestovných kanceláriách na Slovensku.

Poisťujete aj ďalšie poistné riziká v tomto segmente?

Okrem toho poisťujeme aj zamestnancov na služobných cestách, a robíme i niektoré špecializované cestovné riziká, ktoré sa masovo nepoisťujú. Napríklad poistenie golfistov, horolezcov, rafting, plávania, potápanie a podobne, pričom nežiadame žiadne pripoistenia. Snažíme sa o dokonalé krytie už v základnom produkte a chceme vynikať práve v cestovnom poistení.

 

Snažíme sa o dokonalé krytie už v základnom produkte a chceme vynikať práve v cestovnom poistení.

Poisťovňa má zastúpenie iba v Bratislave, nebudujete pobočkovú sieť ako väčšina poisťovní. Ako sa vám tento spôsob fungovania osvedčuje v praxi - je to podobné aj v iných krajinách, kde fungujete?

Pôsobíme z centrály v Bratislave. Sme prakticky „veľkoobchodom“, nejdeme za konečným zákazníkom, ale spolupracujeme s partnermi, ktorí nás sprostredkovávajú ďalej. To sú väčšinou cestovné kancelárie, ale môžu byť nimi aj poisťovací makléri, banky, iné poisťovne, čiže sprostredkovatelia v tom najširšom slova zmysle.

Tento model je typický pre európske cestovné poisťovne vo svete. Navyše, pre klienta to prináša výhodu úžasného komfortu - v jednom balíku si môžete napríklad kúpiť dovolenkový pobyt i cestovné poistenie. Šetrí mu to čas i financie.

Niekto si môže položiť otázku, ako poznáte potreby vašich zákazníkov, keď s nimi priamo nekomunikujete?

To nie je až také zložité. S našimi klientami komunikujú naši sprostredkovatelia, ktorí fungujú po celom Slovensku. Tí najlepšie poznajú ich potreby. Dané informácie zhromažďujeme a poistné produkty upravujeme podľa aktuálnej potreby.

Pre veľkých klientov ponúkame produkty priamo im šité na mieru. Obsahujú riziká, ktoré nemajú zmysel v iných prípadoch. Napríklad poistenie storna v prípade neudelenia cestovných víz. Tento spôsob fungovania na poistnom trhu je pre nás typický a budeme sa ho držať aj ďalej.

Na vašom portáli ponúkate aj možnosť online poistenia. Ako funguje?

Ide o veľmi dynamický spôsob predaja. Pri cestovnom poistení stále platí, že stredná a staršia generácia nemá dôveru v nákup poistenia cez online. Čísla však potvrdzujú, že práve tento spôsob sa rozvíja z roka na rok viac a viac. V rámci online predaja je ešte samostatnou témou platba online a jej bezpečnosť.

Podľa našich prieskumov, 50 percent našich klientov nie je ochotných riskovať platbu online formou a volí radšej platbu ofline spôsobom, či už prevodom, internet bankingom, alebo vkladom v banke priamo na účet. To však predlžuje spôsob úhrady z pár milisekúnd na jeden - dva dni.

Na poistnom trhu je obľúbené aj poistenie cez sms. U vás sme to nevideli - čím to je?

My sa v tomto opierame o skúsenosti našich sesterských spoločností v Rakúsku, Švajčiarsku, prípadne Holandsku. Tie ukazujú na to, že poistenie cez sms je síce pekný marketingový produkt, ale neprináša žiadny komerčný efekt pre poisťovňu. Počet uzatvorených poistných zmlúv, ktoré naše sesterské poisťovne v zahraničí týmto spôsobom získali, sú doslova bezvýznamné. My poistenie cez sms na Slovensku nebudeme skúšať.

Moderné distribučné kanály však veľmi radi využívame aj v našej poisťovni. Okrem toho si môžete cestovné poistenie uzatvoriť aj cez smartfón či tablet na redukovanej webstránke. Určite aj do budúcnosti predstavíme ďalšie možnosti a technologické vylepšenia v prospech zákazníkov.

oPoisteni.sk

Koniec I. časti rozhovoru

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články