Kompletné cestovné krytie bez príplatkov. To je stratégia ERV


			Kompletné cestovné krytie bez príplatkov. To je stratégia ERV
16.7.2014 Rozhovory

Vlani Európska cestovná poisťovňa na Slovensku pristúpila k úprave poistného a poistných krytí.  Tento krok bol potrebný na to, aby zotrvala medzi top produktami na poistnom trhu. „V týchto dňoch pripravujeme nový špecifický produkt, ktorý bude predávaný ešte jednou ďalšou poisťovňou na Slovensku. Chystáme tiež novinky na letnú i zimnú sezónu v roku 2015,“ objasňuje v rozhovore Ing. Miloš Kmety, CSc. vedúci organizačnej zložky Europäische Reiseversicherung AG na Slovensku.

 

 

 

Európska cestovná poisťovňa je súčasťou silnej finančnej skupiny Generali a najvyššej nemeckej zaisťovne Munich Re. Aké je tam prepojenie medzi vami?

Z pohľadu histórie je našou rozhodujúcou materskou firmou skupina Generali, a o ňu sa aj opierame pri našich aktivitách. V tejto chvíli Munich Re je u našim pätinovým vlastníkom. Sme organizačnou zložkou Europäische Reiseversicherung AG Viedeň, a táto patrí pod Generali Holding Vienna AG. Spolupracujeme s poisťovňou Generali aj na Slovensku, či už pri upisovaní  rizika poistenia insolvencie, alebo pri návrhu a stratégii našich produktov v online poistení.

Konkurencia v oblasti cestovného poistenia je silná - čo sa týka poisťovní poskytujúcich komerčné cestovné poistenie, a to aj v mimobratislavských regiónoch. Ako sa s tým viete vysporiadať?

Na Slovensku nemáme priameho špecializovaného konkurenta cestovného poistenia. Čo sa týka konkurencie - delíme sa o druhé miesto medzi tromi poisťovňami pôsobiacimi na slovenskom poistnom trhu v danej oblasti. Snažíme sa ponúkať nadpriemer, teda skôr hornú časť spektra cestovných poistení, čo komunikujeme najmä širokým krytím a akceptovaním rizík bez príplatkov.

Tam, kde mnohí naši konkurenti žiadajú príplatok, napríklad pri krytí športov,  my to robíme automaticky, v základnej cene. Naša stratégia znie - bez príplatkov ponúkame kompletné krytie. V rámci skupiny Generali spolupracujeme s asistenčnou službou Europ Assistance. Je to najväčšia asistenčná služba na svete, máme fyzické zastúpenie v 220 krajinách sveta.

Tam, kde mnohí naši konkurenti žiadajú príplatok, napríklad pri krytí športov,  my to robíme automaticky, v základnej cene.

Vlani ste pristúpili k inovácii produktov, zmenili ste poistné sumy i sadzby. Čo vás k tomu viedlo?

My naše produkty upravujeme neustále. Bol to veľký skok, ale museli sme sa prispôsobiť situácii na medzinárodných trhoch, ktoré postihla inflácia. Bolo potrebné zvýšiť sumy, na ktoré cestovné poistenie kryjeme. Tento krok bol potrebný na to, aby sme zotrvali medzi top produktami na poistnom trhu.

Zvýšené krytie klient priamo nepocíti, len sa zvyšuje jeho bezpečnosť v cestovaní. Do poistných produktov sme doplnili isté špecifické riziká pri poisťovaní služobných ciest a pri poistení leteniek. Aj v týchto dňoch pripravujeme nový špecifický produkt, ktorý bude predávaný ešte jednou ďalšou poisťovňou na Slovensku. Pripravujeme sa na novú sezónu v roku 2015 z pohľadu obnovy či predlžovania poistného krytia insolventnosti, budeme meniť zaisťovateľa a upravovať vybraté pravidlá akceptácie.

Pripravujeme sa na novú sezónu v roku 2015 z pohľadu obnovy či predlžovania poistného krytia insolventnosti, budeme meniť zaisťovateľa a upravovať vybraté pravidlá akceptácie.

Kam v oblasti cestovného poistenia smeruje poistný trh - v čom sme medzi ostatnými krajinami pozadu a čo by sme mali zlepšiť?

Poistný trh na Slovensku sa neustále rozvíja. Keď porovnávam situáciu vo Švajčiarsku či v Nemecku, evidentne tu vidieť niektoré rozdiely. Tie vyplývajú z toho, čo slovenský cestujúci klient chce. Dnes väčšina Slovákov chce jednu pohodlnú all-inclusive dovolenku pri mori.

Tento trend sa v ďalších rokoch bude postupne meniť. Klienti si budú chcieť dovolenku vyskladať samostatne. Rozhodnú sa pár dní stráviť na jednom mieste, presunú sa na iné miesto, dovolenkové pobyty budú pestrejšie. Tieto zmeny očakávame najbližších 5 až 10 rokov. Podobná situácia bola aj vo Švajčiarsku či v Nemecku, kde dnes v podstate all-inclusive dovolenky nepoznajú. V Nórsku má až 90 percent obyvateľov ročné cestovné poistenie, ktoré celoročne využívajú. Postupne sa na tieto novinky pripravujeme.

Koniec II. časti rozhovoru

oPoisteni.sk

                                               

Pohľad do histórie ERV

Rakúska poisťovacia spoločnosť Europäische Reiseversicherung AG vznikla v roku 1907 v Rakúsko-Uhorsku. Prvá idea pochádza od obchodníka s drevom Maxa von Engela (1857 – 1933) z Budapešti, ktorý na základe cestovateľských skúseností vypozoroval trhovú medzeru a obchodnú príležitosť. Od začiatku sa poisťovňa venovala špecializovanému poisťovaniu rizík spojeným s cestovaním. Pri prvom veľkom upisovaní akcii v roku 1910 do spoločnosti vstúpila skupina Generali. 

Dnes sú jednotlivé európske poisťovne členom European Travel Insurance Group (ETIG) – najväčšej siete špecializovaných cestovných poisťovní v Európe. Na slovenskom poistnom trhu je známa ako Európska cestovná poisťovňa od roku 2006. Spoločnes ostatnými poisťovňami v skupine postupuje pri poisťovaní rôznych rizík, a to v rámci medzinárodnej spolupráce, za pomoci jednotného automatizovaného systému.

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články