Tomáš Kalivoda: Chceme sa orientovať na poistenia s vyššou pridanou hodnotou pre klienta


			Tomáš Kalivoda: Chceme sa orientovať na poistenia s vyššou pridanou hodnotou pre klienta
26.6.2014 Rozhovory

 Už niekoľko mesiacov vedie Groupama Garancia poisťovňu a. s., pobočku poisťovne z iného členského štátu, Ing. Tomáš Kalivoda. Porozprávali sme sa ním o plánoch spoločnosti na najbližšie obdobie.

 

 

 

 

 

Na slovenskom trhu pôsobí spoločnosť od roku 2012 ako pobočka poisťovne Groupama Garancia Biztosító z Maďarska. Ako hodnotíte toto obdobie?

- Vychádzajúc zo stratégie, ktorú sme si zvolili na začiatku, to boli úspešné 3 roky. Prvý rok sa niesol v znamení konsolidácie interných procesov, pričom sme sa opierali o IT znalosti a expertízy maďarskej spoločnosti. V ďalšom období sme začali zavádzať nové produkty. Momentálne kladieme najväčší dôraz na zvýšenie predaja, či už prostredníctvom vlastnej a maklérskej siete alebo cez OTP Banku Slovensko. Slovenský trh je pre našu skupinu veľmi dôležitý a máme tu dlhodobé plány.

Čím je pre vás slovenský trh zaujímavý v segmente životného a neživotného poistenia?

Najväčšie príležitosti vidíme hlavne v oblasti dobrovoľného poistenia, to znamená poistenia majetku a života fyzických aj právnických osôb. Snažíme sa maximálne zjednodušovať nielen poistné produkty, ale aj zmluvnú dokumentáciu a procesy dojednávania zmlúv. Tadiaľ podľa nás vedie najkratšia cesta k úspechu, a tomu sme aj podriadili našu stratégiu.

V roku 2012 ste priniesli nové poistenie nehnuteľností a domácností, unit linked životné poistenie, poisťovací balík pre malých a stredných podnikateľov a povinné zmluvné poistenie motorových vozidiel. Z čoho ste vychádzali pri nastavovaní týchto produktov pre náš trh a na čo ste museli prihliadať?

To je jednoduché. Ponechali sme si len tie najlepšie produkty a k nim sme pridali najúspešnejšie produkty, ktoré ponúkame aj v Maďarsku. Pritom sme ich,samozrejme, prispôsobili tunajším podmienkam.

Vašimi hlavnými predajnými kanálmi sú vlastná sieť obchodníkov, samostatní finanční agenti a pobočky OTP Banky Slovensko. Ako s nimi spolupracujete?

OTP Banka Slovensko, a. s., je náš výlučný strategický partner. Prostredníctvom nej ponúkame produkty, ktoré sú dostupné len v tejto predajnej sieti. Ide hlavne o produkty bankopoistenia, napríklad poistenie splátok úveru, cestovné poistenie k medzinárodným platobným kartám či úrazové poistenie k platobným kartám. Okrem toho intenzívne pracujeme na rozširovaní siete agentov, ktorí ponúkajú naše produkty. To sú naše dva dominantné predajné kanály.

Groupama pôsobí v dvanástich krajinách, pričom na Slovensku fungujete ako pobočka maďarskej Groupama Garancie. Aké pozitíva vám prináša silná medzinárodná značka?

Materská spoločnosť vo Francúzsku nám poskytuje pevné zázemie a špičkové know-how. Aj vďaka tomu patrí Groupama v Maďarsku medzi tri najväčšie poisťovne.

Ako prebieha spolupráca medzi slovenskou pobočkou a ústredím v Maďarsku?

Slovenská pobočka má pri podávaní návrhov voľné ruky a vlastnú iniciatívu, z Maďarska dostáva len odbornú podporu pri ich realizácii. Samozrejme, že nie všetko, čo úspešne funguje v Maďarsku, je možné presadiť aj na Slovensku a naopak.

Ponúkate širokospektrálne poisťovacie služby v oblasti životného i neživotného poistenia pre fyzické osoby a podnikateľov. V čom sa odlišujete od ostatných poisťovní?

Stavili sme na jedinečné produkty, ktoré nikto iný na slovenskom trhu neponúka. Napríklad naše poistenie nehnuteľností a domácností obsahuje už v základnom balíku krytie širokej palety rizík, ktoré žiadna poisťovňa na Slovensku nemá. Navyše ako jediní ponúkame tiež mnohé veľmi špecifické pripoistenia. Od konkurencie nás odlišuje aj jednoduchosť produktov a administrácie.

Na čele slovenskej Groupama Garancie stojíte od októbra minulého roka. Aké veci sa vám za tento krátky čas už podarilo zrealizovať?

Zmenili sme organizačnú štruktúru spoločnosti, aby sme mohli lepšie reagovať na potreby slovenského klienta. Podarilo sa nám zrýchliť viaceré procesy, napríklad uzatváranie zmlúv či riešenie poistných udalostí. Obchodníkov sme nedávno vybavili novou expres kalkulačkou k poisteniu Bezpečný domov, čo im teraz zjednodušuje dojednávanie.

Vďaka konsolidácii výdavkovej časti sme zlepšili aj hospodárenie. Podnikli sme kroky na ozdravenie nášho portfólia. Upravili sme sadzobníky s cieľom obmedziť vysoko rizikových klientov a naopak zvýhodniť ešte viac klientov s nižším stupňom rizika. Celkovo sme sa v našej obchodnej stratégii začali viac orientovať na poistenia s vyššou pridanou hodnotou pre klienta.

Na čo sa budete zameriavať v ďalších mesiacoch? Chystáte nejaké novinky, alebo sa skôr sústredíte na stabilizáciu vašej súčasnej pozície na trhu?

Budeme pokračovať v nastolenom trende. Neustále pracujeme na nových produktoch a službách. Chceme byť spoľahlivým partnerom pre obchodníkov aj klientov. Robíme všetko pre to, aby sa značka Groupama na Slovensku spájala s prvotriednymi službami.

 

oPoisteni.sk

 

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články